Blogginfo:

Här skriver jag ner hur det går med min vikt, vad som fungerar och vad som absolut inte gör det.

fredag 10 januari 2014

LCHF Gröt

Så jäkla gott! Jag har nog snart förätit mig på lchf gröt receptet jag hittade för några veckor sen. Det är superlätt och jättegott, ett bra substitut till vanlig gröt, absolut. Även om ingenting smakmässigt slår hederlig managrynsgröt eller havregrynsgröt.
1 Portion lchf kokosgröt;

2 ägg
1 dl grädde
eventuell sötning efter smak
kardemumma
1 msk kokosmjöl
25-50 g smör

Vispa grädden o äggen ordentligt, tillsätt eventuell sötning och kardemumma, och kokosmjölet. Vispa samman. Smält smöret i en stekpanna eller kastrull, häll i smeten och rör runt ofta tills smeten blir likt en äggröra/gröt och häll upp på en tallrik, häll på lite extra grädde och kanel. Det finns även sockerfritt äppelmos som är helt ok fast inte det ultimata för lchfare, som man kan ha på om man vill.
Mumma för sorken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar