Blogginfo:

Här skriver jag ner hur det går med min vikt, vad som fungerar och vad som absolut inte gör det.

lördag 26 oktober 2013

Födelsedags lchf!

Jag förbereder mig inför min och kompisars kommande födelsedagar och sen, tillslut, jul.
Jag sitter och surfar runt i jakt på saker att mumsa på, och tänker testa att göra lchf marsipan och tårtbotten, och sen tillslut hallon/grädde/marsipan/prinsesstårta á la lchf.
Sen ska jag även ge mig på hemmagjord glögg med stevia som sötning, och funderar även på lite andra mumsigheter.
Jag har tyvärr blivit överkänslig mot mandel men en bekant till mig sa att det finns risk att det är själva skalet jag inte tål, inte själva nöten, så hon föreslog att jag ska skala mandel eller köpa färdigskalad mandel och göra eget mjöl med tanke på att mandelmjölet innehåller nöten och skalet.  Så det tänkte jag testa imorgon iallafall, får se om det blir bättre.
Jag gjorde hasselnötskakor i förrgår, dom blev jättegoda. Kan skriva upp receptet sen.

So Long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar